Foto: stock.xchng

Amerikāņu astrofiziķis Gregs Laflins nācis klajā ar formulu, pēc kuras var aprēķināt ikvienas planētas cenu, un noskaidrojis, ka mūsu planētas cena ir 3000 triljoni mārciņu, ziņo The Daily Mail.

Izplatījumā zināmas aptuveni 1235 planētas, bet lielākoties to cena nav pārāk augsta, jo klimats uz tām nav piemērots dzīvošanai. Tāpēc saskaņā ar Laflina aprēķiniem Zeme ir pārliecinoši visdārgākā planēta, jo, piemēram, Marss novērtēts ar desmit tūkstošiem mārciņu, savukārt Venēras vērtība ir tikai sauja sīknaudas.

Ņemot par pamatu vienādojumu, ko viņš radīja, lai aprēķinātu 600 miljonus vērtā NASA kosmosa kuģa kosmisko Kepler atklājumu finansiālo vērtību, profesors Laflins no Kalifornijas štata Santakrusas universitātes izmantojis formulu, kas kalkulē planētu vecumu, izmēru, temperatūru, masu un citus rādītājus.

Kosmosa kuģis Kepler orbītā tika palaists pirms diviem, bet gadu vēlāk Laflins nolēma sastādīt cenu sarakstu tām planētām, kuras Kepler tuvākajā laikā atklās. Uz šo brīdi tādas ir divas - eksoplanēta Gilese 581, kura, pēc zinātnieku domām, pēc daudziem rādītājiem ir vislīdzīgākā Zemei (tomēr tās vērtība ir tikai 100 mārciņas), kā arī KOI 326.01, kuras cena ir 150 000 mārciņu.

"Es vienmēr esmu uzskatījis, ka "Zemei līdzīga planēta apdzīvojamā zonā" ir pārāk neskaidri definēts jēdziens, tāpēc esmu vēlējies izstrādāt vienādojumu, pēc kura var noteikt, vai kādas jaunas planētas atklāšana vispār ir mediju ziņas vērts fakts," presei stāstījis Laflins.

"Formula liek jums apjaust, cik vērtīga ir mūsu planēta Zeme, un ceru, ka sabiedrībai tas liks aizdomāties par to, ka ir jāsaglabā tas, kas mums ir dots," piebildis profesors.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!